Pokolení
Od jedné k desíti bez peněz a podvádění, tak by se dala shrnout tahle naše výzva. Je statisticky dokázáno, že nadpoloviční většina hráčů tráví čas ve hře tvořením dokonalé rodinky a stavbou dokonalého baráčku. V režimu života pak stráví jen desetinu celkového času. Přesně pro ty (a pro všechny ostatní) je tahle výzva jako stvořená. Případné bodování nalezneš zde.
Pro splnění této výzvy musíte dokončit dva cíle:
- Vychovat deset generací simíků – výzva končí, když dědic desáté generace dospěje
- Můžeme si určit další cíle podle sebe (například dokončit všechny kariéry nebo aspirace)
Jak začít?
Stanovíme si dědická práva podle možností níže
Vytvoříme si pouze jednoho simíka:
- Mladý dospělý
- Nesmíme začínat jako simík s příběhem
- Pohlaví – při jeho volbě mysleme na budoucnost a stanovená dědická práva
- Celkový vzhled, jméno, vlastnosti a aspirace jsou to jediné, nad čím máme v tuhle chvíli skutečně moc – zakladatel rodu je tvořen podle našich představ
- Pro zajímavější verzi můžeme zvolit mořskou pannu nebo kouzelníka
- Upír jako zakladatel rodu není pro tuhle výzvu zcela vhodný kvůli své nesmrtelnosti
Nastěhujeme simíka na libovolný pozemek 50x50 – ten stojí rovných 10 000. Na tomto pozemku bude rodina žít až do konce výzvy.
Okamžitě kupujeme dekoraci brnění „Rytíř od osmiúhelníkového stolu“ a vkládáme ho do inventáře domácnosti, kde musí zůstat až do konce – bude to naše odměna za splnění výzvy.
Nastavení:
- Délka života je nastavena na normální, roční období trvá čtrnáct dní.
- Začínáme na jaře.
- Vlastnosti pozemku jsou vylosovány náhodně a losují se potom pokaždé, kdy nejstarší potomek dědice dosáhne věku mladého dospělého (tedy celkem za výzvu budeme losovat devětkrát).
- Doporučujeme zapnout stárnutí nehraných simíků.
Dědická práva:
Náš zakladatel brzy zemře, ale show musí pokračovat. Bez dědických práv by tahle výzva mohla nést název „Vychovej v deseti generacích po jednom simíkovi“. Díky nim je Pokolení komplikovanější, což dělá naši hru zajímavou. Z každé kategorie volíme pouze jednu možnost, dědic musí splňovat všechny současně.
Nového dědice volíme ve chvíli, kdy současný umírá nebo se narodí jeho první vnouče.
Právo pohlaví
- Přísný matriarchát – zakladatelkou a dědičkou se může stát pouze dívka. Pokud dědic nemá žádnou dceru, musíme hledat budoucnost rodu u dcer sourozenců dědice.
- Matriarchát – zakladatelkou a dědičkou se může stát pouze dívka. Pokud dědic nemá žádnou dceru, budoucností rodu může být některý jeho syn.
- Přísný patriarchát – zakladatelem a dědicem se může stát pouze kluk. Pokud dědic nemá žádného syna, musíme hledat budoucnost rodu u synů sourozenců dědice.
- Patriarchát – zakladatelem a dědicem se může stát pouze kluk. Pokud dědic nemá žádného syna, budoucností rodu může být některá jeho dcera.
- Přísná rovnost – zakladatelem a dědicem se může stát kluk i dívka. Musí být však vždy opačného pohlaví než předchozí dědic. Pokud takový potomek neexistuje, musíme hledat budoucnost rodu u dětí sourozenců dědice.
- Rovnost – zakladatelem a dědicem se může stát kluk i dívka. Musí být opačného pohlaví než předchozí dědic. Pokud takový potomek neexistuje, může být nový dědic stejného pohlaví jako dědic předchozí.
Právo krve
- Striktně tradiční – dědicem se může stát pouze přirozeně narozený potomek do rodiny. Pokud předchozí dědic takového potomka nemá, musíme hledat budoucnost rodu u dětí sourozenců dědice.
- Tradiční – dědicem se může stát pouze přirozeně narozený potomek. Pokud předchozí dědic takového potomka nemá, budoucností rodu může být i adoptovaný potomek.
- Moderní – dědicem se může stát přirozeně narozený i adoptovaný potomek.
- Podporující – dědicem se může stát pouze adoptovaný potomek. Pokud předchozí dědic takového potomka nemá, budoucností rodu může být i přirozeně narozený potomek.
- Striktně podporující – dědicem se může stát pouze adoptovaný potomek. Pokud předchozí dědic takového potomka nemá, musíme hledat budoucnost rodu u dětí sourozenců dědice.
Právo získání titulu
- Prvorozenost – dědicem se stává nejstarší potomek, který splňuje podmínky pohlaví a krve.
- Mládí – dědicem se může stává nejmladší potomek, který splňuje podmínky.
- Přátelství – dědicem se stává potomek, který splňuje podmínky, a má nejlepší vztah se současným dědicem.
- Zásluhy – dědicem se stává potomek, který splňuje podmínky a má nejblíže k dokončení aspirace. U shody rozhoduje porovnání společných dovedností.
- Síla – dědicem se stává nejstarší potomek, pokud ho sourozenec neporazí v souboji. Oba musí splňovat podmínky.
- Los – o dědici rozhoduje náhodné losování ze všech potomků, kteří splňují podmínky.
- Vlastnost – na začátku výzvy je vybraná vlastnost – jedna ze tří, které má zakladatel. Dědicem se stává potomek, který splňuje podmínky a má tutéž vlastnost. Pokud jí nedisponuje žádný potenciální dědic, stává se dědicem nestarší z nich.
- Demokracie – dědicem se stává ten potomek, který splňuje podmínky, a zároveň ho zvolí čtenáři/diváci/fanoušci. V tomto případě musí být tvoje výzva veřejná (skrz Youtube, Facebook nebo třeba náš Discord).
Zákazy?
- Podvádění: Nepřipadá v úvahu. Žádné cheaty nepoužíváme. Výjimku tvoří případný reset simíka a restartování pro technické závady, chyby a spadnutí hry. Restart hry (záměrné neuložení) kvůli špatné události není povolený, pokud ji nezpůsobila chyba ve hře.
- Módy: Problém nastává, pokud chceme používat módy na ovlivnění délky života, počtu dětí, jejich pohlaví a podobně. Pokud musí být dědicem prvorozený chlapec a my si nastavíme, že se siminkám rodí jenom chlapci, je to vlastně podvod. Většina módů ale naši výzvu nijak neovlivňuje. Jestli si budou simíci chtít barvit vlasy nebo třeba zavařovat, nechť jim hra vyjde vstříc.
- První penízky: Do začátku nám zůstalo rovných 1 800 simoleonů. Není to moc, ale stačí na skromný příbytek, abychom nemuseli spát pod širákem. Jakmile máme střechu nad hlavou, máme Wi-Fi a můžeme hledat práci.
- Změna vzhledu: Upravovat simíkův zevnějšek můžeme prakticky kdykoliv (doporučujeme hned po zestárnutí, ale pro větší zábavu nemusíme oblečení ani vlasy měnit vůbec). Potomci se ale ne vždy povedou tak, jak si přejeme. Občas někdo v rodině zkrátka vypadá jako takový malý zlobřík. Bohužel Pokolení zcela popírá existenci plastiky a zakazuje cheat na celkovou úpravu. Bez obav, na zachránění situace máme make-up a širokou škálu účesů.
- Přistěhovalci: Do domácnosti se smí přistehovat pouze adoptované dítě nebo manžel/manželka některého z aktivních simíků, ale nesmí s sebou přinést žádné finanční prostředky. Pokud tedy simíkova drahá polovička nemá spolubydlící, musíme ji nejprve sestěhovat s někým dalším, a až poté můžeme vpustit do naší domácnosti tenhle nový přírůstek (to zvládneme přes úpravu domácností).
- Odstěhovalci: Simík s titulem dědice se nesmí odstěhovat. Ostatní můžeme nechat vyletět z hnízda, jakmile dosáhnou mladého dospělého. Mějme na paměti, že není dobré, aby nás opustil potenciální dědic další generace.
- Útěk smrti: Simík může jednou za svůj život obelstít smrt vypitím esence života z kraví rostliny nebo lektvaru mládí. Protože si má tahle výzva zachovat reálnost, nesmíme prosit smrťáka o navrácení umírajícího simíka. Pokud si chcete celý cyklus života (a hlavně smrti) užít, můžete použít mód Mortem, který vám naprosto odebere možnost prosit Smrťáka a dokonce vám přidá pár dalších interakcí.
- Aspirace: Nesmíme žádnému simíkovi změnit aspiraci, pokud ještě není dokončená. Po dokončení ale není povinné ji měnit.
- Stavba: Za finance, které jsme získali tvrdou prací (nebo třeba vyhráli v loterii), můžeme kdykoliv kupovat nábytek nebo přistavovat nové místnosti. Pokud chceme, můžeme jednou za život dědice zdemolovat dům a z financí za něj postavit nový.
- Manželství: Počet simíků v domácnosti je ve hře omezený na osm. Pokud to kapacita umožňuje, každý simík, který už dosáhl mladého dospělého, si může do domácnosti přivést manžela/manželku. Manžel dědice má titul primárního manžela, ale to neznamená, že právě on musí být rodičem další generace.
- Děti: Bez ohledu na dědická práva, počet dětí v domácnosti omezuje jenom kapacita domácnosti. Můžeme mít přirozeně narozené děti nebo adoptované děti. Pokud osvojujeme, nesmí být v domácnosti nikdo mladší než teenager a adoptovat je možné pouze ve věku dítěte. Níže uvedený generátor nám vybere pohlaví adoptovaného dítěte. Pokud dědic nemůže mít děti, nemusí si dítě osvojit. Dědicem další generace se tak stane jedno z dětí jeho sourozenců.
Jakmile je potřeba volit simíkovi novou vlastnost, použijeme Generátor náhodných vlastností, který zároveň vybírá i aspiraci. Není bohužel aktualizovaný pro batolata, pro ně používáme tento. Generujeme vlastnosti po každém stárnutí, ne všechny najednou. Oba jsou v angličtině – v případě nejistoty s cizím jazykem můžeme vždy využít přítele na discordu, který nám napíše, co která vlastnost znamená. Kdykoli vidíme, že dítko bude mít brzy narozeniny, je třeba si zapsat vlastnosti rodičů.
- Mazlíčci: Mazlíčků opět může být v domácnosti, kolik kapacita dovolí. Nezapomínejme, že musíme mít místo pro rodinu. Doporučujeme tedy jednoho, maximálně dva mazlíčky na generaci.
- Duchové: Co je mrtvé, nesmíme křísit. Nesmíme použít ambrozii, ale můžeme ducha přijmout zpět do domácnosti, pokud byl její součástí až do smrti. Duchové ale nesmí nastoupit do práce nebo kupovat odměny za aspiraci. Aktivita duchů se nezapočítává do bodování.
Tip do začátku
Dodej hře trošku reálnosti – nepoužívej pomocníčky v těhotenství (dětské pořady, jahody a pop, mrkev a alternativní hudba). Náhoda dělá hru zajímavou. A ještě jeden bonusový: nezačínej si s Landgraabovými. Jejich potomci vypadají jako příšerky.
Výzvě zdar!
Nezapomeň sdílet své úspěchy v naší discordové skupině. Pac a pusu tvůj SimsCzechTeam
ZAREAGOVAT
Komentáře
Okomentovat